Zobrazené
předměty mohou mít přímo osobní vztah k budoucímu majiteli. Technika je kombinací
koláže, to znamená práce s vrstvami a tiskem. Počítačovou technologií lze
vytvořit různé verze barevnosti a rozměrů. Grafiku lze označit datem vzniku
a šifrou autora i majitele. Je možno vytvořit pracovní návrh i nátisk, u kterého
budoucí majitel odsouhlasí, obsah, barevnost, rám. Tímto způsobem lze dokonale
sladit obraz s interiérem, do kterého je určen a majitel se tak může spolupodílet
na vytvořeném díle. Pracovní kopie mohou být použity se souhlasem majitele
k případným výstavním účelům.
Morální povinností autora je stejně jako u klasických grafických technik dodržet
originalitu díla.
Nyní se Alena Nestrojilová věnuje převážně volné tvorbě, v níž je část ovlivňována
činností rodinné firmy, která se zabývá renovací historických vozidel. Renovované
automobily se mnohdy podobají sochám, které inspirují autorku k dílům, která
vzdávají poctu všem bezejmenným i známým konstruktérům a řemeslníkům, kteří
dokázali doslova holýma rukama postavit pohyblivé sochy ze dřeva a plechu,
nazývané automobily.
Autorka
má přímo osobní vztah k jednotlivým zobrazeným automobilům. Dům se stal útulkem
pro opuštěná, životem opotřebovaná auta, bohatá na vlastní historii.
Často životopis automobilů je tím hlavním impulsem k vytvoření výtvarného
díla.
Zobrazuje pouze automobily, které prošly rodinnou renovační dílnou a prožívala
s nimi celou dobu renovace, až po jejich znovuzrození doslova z prachu cest,
rzí, plísní,…..
Na
první dojem povrchní líbivá koláž je však výsledkem složité práce na počítači
a manuální práce v renovační dílně. Všechny efektní záběry jsou pořízené autorkou.ou,
nevznikly při návštěvách výstav ani kopiemi jakýchkoli publikací.